Розкрита корупційна схема у Кабінеті міністрів України


 

      Прем'єр Арсеній Яценюк і міністр Андрій Пивоварський можуть бути замішані в корупційній схемі - про це сьогодні

на брифінгу к Верховній Раді України заявили  активісти організації «Крадіям по руках» та народний депутат України, голова підкомітету ВРУ з протидії корупції і Олег Осуховський.  

    Міністр Мінінфраструктури Андрій Пивоварський підписав наказ №281 про внесення змін до наказу № 316 від 2013 року «Про портові збори», внаслідок якого, бюджет держпідприємства щорічно втрачатиме більше 300 млн.гривень, які будуть осідати на рахунках приватних компаній . Цим він легалізує схему виведення грошей з доходів держпідприємства «Адміністрації морських портів України» на користь приватних підприємств, які ведуть діяльність у морських портах.

  Так, з легкої руки міністрів, найбільша в Україні група компаній "Трансінвестсервіс" (ТІС) буде отримувати 50% доходів від корабельного збору з суден, що заходять в операційну акваторію причалів № 18-22 в порту «Південний» Одеської області, нібито в якості фінансової компенсації держави, за проведені компанією днопоглиблювальні роботи за рахунок власних коштів.

   Як результат - щорічно більше 300 млн. гривень буде надходити групі компаній «ТІС» (ТОВ «ТІС-Руда», ТОВ «ТІС-Контейнерний термінал»), кінцевими бенефіціарами яких є Олексій Ставніцер, Олег Кутателадзе, Єгор Гребенников, Полтавський ГЗК і російський олігарх Олексій Федоричев, який проживає в Монако.

«Так що ж це - державний підхід чи чергова корупційна схема?» - заявив народний депутат Олег Осуховський.

«Збирати 50% корабельного збору приватна компанії будуть незаконно - розповідає Вікторія Кулаковська, керівник ГО «Крадіям по руках» - Тому що, група компаній   «ТІС» не є власником операційної акваторії, як того вимагає закон «Про морські порти України ». У відкритому держреєстрі ГТС компанії «ТІС» зазначені як балансоутримувачі, а не власники операційних акваторій ».

     За словами Вікторії Кулаковської, звернення громадської організації в Мінінфраструктури з проханням підтвердити право власності компанією «ТІС» на операційні акваторії причалів № 18-22 та надати копії документів, який підтверджує даний факт, залишилося без відповіді.

     Крім того, згідно норм Водного Кодексу України власником портової акваторії і її частини - операційної акваторії - може бути тільки держава.

 «Те, що компанія «ТІС» не є власником операційної акваторії, компанія визнала сама ще в 2010 році в господарському суді Одеси під час розгляду судової справи, що підтверджується даними з Реєстру судових рішень», - коментує Ольга Мілетіч, юрист громадської організації «Злодіям домовилися".

    За словами Ольги Мілетич, тоді компанія «ТІС» вимагала через суд у порту «Південний» відшкодувати їй понад 100 мільйонів гривень за проведені нею днопоглиблювальні роботи. Згодом, в ході Мирової угоди між компанією «ТІС» і портом «Південний» було прийнято рішення, що порт передає в користування операційну акваторію причалу № 18, на основі якого компанія стала балансоутримувачем, але не власником.

       Факт того, що власниками акваторій згідно законодавчій базі України не може бути жодна приватна компанія в Україні, підтверджують ще два судових рішення адміністративних судів Миколаєва та Одеси, де визнано незаконною передачу земель водного фонду аналогічної приватної компанії «Морський спеціалізований порт Ніка-Тера» для розширення та обслуговування підхідного каналу та операційної території терміналу.

      Якщо Міністерство вирішило таким чином компенсувати інвестиції приватним компаніям - власникам підводних ГТС, то вона повинна робити це законним шляхом. У законі «Про морські порти України» передбачено, що можливість компенсації здійснюється в тому випадку, якщо ГТС передають державі. Тому даний наказ вносить ще одну бомбу уповільненої дії - зараз ТОВ «ТІС - КТ» і ТОВ «ТІС - Руда», отримуючи доходи від корабельних зборів, залишають за собою право передати вказані ГТС на компенсаційній основі, тобто знову отримати гроші від держпідприємства «Адміністрації морських портів України». І заробити двічі. За рахунок українських платників податків.

          Доповнення до наказу суперечать Закону України «Про морські порти України» і позбавляють держпідприємство значних доходів. При цьому наказ пройшов візування всіх ключових департаментів Мінінфраструктури, а також затверджено на засіданні Кабінету Міністрів Арсенієм Яценюком, профільними міністрами і завізований Павлом Петренко - міністром юстиції.

«Некомпетентність на сотні мільйонів гривень або корупція в Кабміні? У цьому нехай розбереться Генеральна прокуратура та Антикорупційного бюро, - заявив народний депутат Олег Осуховський.

Прес-служба ГО "Крадіям по руках"